איך הדברה אורגנית עובדת?

הדברה מקצועית

הדברה היא פעולה נחוצה במיוחד לדירות פקטיות משרדים ומפעלים ברחבי הארץ. האיומים שנובעים מג'וקים ומזיקים אחרים כמו נמלים ויתושים מתחילים כמובן סכנות עקישה וזיהומים אבל כוללים גם השחתת רכוש ופגיעה במבנים וקירות. לכן הדברה מקצועית אפקטיבית תשמור על בריאות בני הבית והעובדים וגם על רכושם. הדברה היא עניין למומחים בלבד ולא לדיירים, שכן אין מדובר בריסוס רגיל אלא בריסוס חומרים מיוחדים שנמצאים אך ורק בידיהם של מקצוענים. המטרה החשובה אינה הרחקת המזקים בלבד אלא פגיעה בבתי הגידול שלהם ומניעת התרבותם והטרדות חוזרות ונשנות מצדם.

ההדברה אורגנית מבוססת על חומרים אורגניים כלומר טבעיים בלבד ולא סינתטיים, ואמורה להיות ידידותית לסביבה. כיום לא ניתן לבצע הדברה מלאה על בסיס חומרים אורגניים בלבד, אך ניתן להיעזר בהם כחלק מהתהליך. חומרים אורגניים כוללים מרכיבים שמקורם בחי ובצומח ונחשבים לבעלי רעילות נמוכה, כך שגם אם בני אדם או חיות מחמד נחשפים אליהם – הסיכוי להרעלה ופגיעה בבריאות נחשב לנמוך. כאמור, לא ניתן להשתמש אך ורק בחומרים אורגניים אך ניתן בהחלט להיעזר בהם. דוגמאות לחומרים אורגניים המשמשים להדברה אפשר למצוא בתרסיסים כמו אורנג' גארד, תרסיס המבוסס על קליפות תפוז, שהיתרון שלו הוא שאינו מסכן ילדים ונשים בהיריון אשר נחשפים אליו. תכשירים אחרים הם ג'לים להרחקת תיקנים (ג'וקים), מלכודות לתיקנים ולנמלים וכו'.

הדברה אורגנית נעשית על ידי גורמים מורשים בלבד, ולא על ידי דיירי הבניין או עובדי המשרד. לפני חתימת החוזה חשוב להיווכח שמדובר במדביר מורשה עם ניסיון ותעודות מתאימות, כולל ביטוחים למקרה של נזק לרכוש. כמו כן חשוב לברר כמה זמן התהליך לוקח וכמה זמן יש לחכות לפני שאנו שבים לחלל שבו בוצעה ההדברה. אחד היתרונות המרכזיים של חומרים אורגניים הוא שהחזרה לשגרה נחשבת קצרה יחסית ואינה דורשת היעדרות ארוכה. שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה יועיל לכם וגם לסביבה ויאפשר לבצע הדברה יעילה עם סיגון נמוך באופן יחסי. עם זאת, חשוב כאמור לזכור שעדיין לא ניתן לבצע הדברה מלאה על ידי חומרים אורגניים בלבד.

קראו עוד על: הדברת חולדות ועכברים