גורמים לעובש בחדר שבדרך כלל יבש

טיפול בעובש בתקרות

אם הצנרת שלכם בריאה, לא ישנה, לא חלודה, האיטום מתוחזק היטב, אין סיבה לחשוש לעובש. אבל זה מפתיע כל פעם מחדש. בהתחלה נקודות ירוקות על הקיר עד שהן הופכות לכתמים מכוערים.

בכל בית ישנם מקומות שבהם יש סיכוי סביר יותר שיהיה עובש בקירות. זה קורה בגלל איטום בעייתי, מעברים פתוחים בגג או בתקרה, אלו מכניסים את הלחות בחורף והתנאים להיווצרות של עובש מושלמים. 

אבל ישנם מקומות שלא ברור איך הגיעה אליהם עובש, מה עושים במקרים כאלו ומה באמת סיבת העובש? המשיכו לקרוא כדי לדעת. 

עובש בחדר שיבש בדרך כלל:

הסיבות לעובש בחדרים שאין להם שום זיקה לכאורה עם מקומות לחים, הם לא קרובים לגג, הם נמצאים במרכז הבית ובכל זאת, העובש מכה בהם שוב ושוב בלי הפסקה.

העניין בעובש זה שהוא מתפשט מהר. מהר יותר מכפי שאפשר לדמיין ואחר כך לנקות את זה, כמעט בלתי אפשרי.

אבל למה זה קורה? התשובה היא צנרת. צנרת לקויה, נוזלת, אפילו כמה טיפות יכולה להרוס קיר או תקרה שלמה של חדר. איך? הצנרת מטפטפת בעקביות לחלל הקיר, המים נספגים ונספגים בקיר עד שיכולת הספיגה נעצרת והרטיבות מתחילה להיכנס פנימה. 

פתאום אפשר לראות בקצוות של הקיר טיפות לא ברורות, הקצוות השחורים של העובש מתחילים להופיע. במקרים כאלו הטיפול בעובש בתקרות הנכון יכול להיות רק מהשורש. לתקן את הצנרת הסוררת. לנסות כל מיני תכשירים זה נחמד, אבל בגלל שהרטיבות נשארת, העובש יחזור על עצמו שוב ושוב. 

איך מטפלים בזה? היום לחברות מקצועיות יש מכשור שיכול לגלות איפה נמצאת הנזילה, פותחים את הקיר ומגלים את הלקויות בצנרת, מתקנים, מנקים את האזור ומקבלים קיר חדש ונקי.