מהו גז ראדון?

גז ראדון

הראדון, הוא גז אציל רדיואקטיבי, הנובע מהתפרקות רדיואקטיבית (של היסוד ראדיום) הקיים בכל סוגי הקרקע וכן בחומרי בנייה העשויים מחומר אדמה. בכל בית, אפילו כזה שמאוורר מאוד, קיים ראדון, מכיוון שכל סוג קרקע או חומר בנייה המכיל אדמה, פולט ראדון בכמות מסוימת.

מהו גז ראדון? |

ראדון הוא גז רדיואקטיבי המופיע באופן טבעי ויכול לגרום לסרטן ריאות. גז הראדון אינרטי, חסר צבע ונטול ריח. ראדון נמצא באופן טבעי באווירה בכמויות עקביות. בחוץ, ראדון מתפזר במהירות ובאופן כללי הוא אינו נושא בריאותי ולכן יש להתייחס אליו ברצינות רבה.

מרבית חשיפת הראדון מתרחשת בתוך בתים, בתי ספר ומקומות עבודה. גז הראדון נלכד בתוך הבית לאחר שהוא נכנס לבניינים דרך סדקים וחורים אחרים בבסיס. ניתן לשלוט ולנהל ראדון מקורה באמצעות טכניקות מוכחות וחסכוניות.

למה יכול לגרום גז ראדון? |

נשימה של רדון לאורך זמן, מגדילה את הסיכון לחלות בסרטן הריאות. רדון הוא הגורם השני המוביל לסרטן ריאות בארצות הברית. ה – EPA מעריך, כי כ – 21,000 איש, מתים מדי שנה מסרטן ריאות הקשורים לרדון. רק עישון גורם ליותר מקרי מוות מסרטן הריאות.

אתה יכול לנקוט צעדים להפחתת ושליטה בכמות הראדון בביתך. בדיקה כזו, היא הדרך היחידה לקבוע רמות ראדון. בדוק את הבית שלך, על ידי איש מקצוע או עם ערכת בדיקות ביתיות המיועדות לבדיקה של גז ראדון מסוג "עשה זאת בעצמך". אם אתם חוששים מכך, גשו לאדם מוסמך עם אישורים לטיפול בבעיות אלה.

אם רמות הראדון גבוהות, מה ניתן לעשות? |

אם רמות הראדון גבוהות, צרו קשר עם איש מקצוע המתמחה בשירות הקשור לראדון ומוסמך מספיק, כדי לתקן/לפזר מביתכם את הראדון. הנחיות ה – EPA בארצות הברית למשל, מציעות להפחית אם הרמות העומדות על 148. 

בדרך כלל, בעיות ראדון מתוקנות באמצעות מערכת אוורור תת-קרקעית או על ידי הגדלת קצב שינויי האוויר בבניין. כמובן שלכל בעיה מסוג זה, פנו רק לשירותי העירייה או לשירות מקצועי ואחראי, כזה שיידע לטפל לכם בבעיה ויעשה זאת בצורה מקצועית ויעילה.