מהי עששת הבקבוק?

עששת הבקבוק

המאמר באדיבות http://www.dr-anat.co.il

כמו שאנו יודעים, שיני החלב של כל אדם הן זמניות אך כמו השיניים הקבועות שלנו, הן חשובות מאוד לצמיחה, גדילה ואכילה ורגישות לעששת יותר משאר 32 השיניים אחרות. עששת אצל תינוקות ופעוטות מיוחסת ביו היתר, לבקבוק של התינוק ונקראת גם עששת בקבוק התינוק או כשמם המוכר יותר – עששת הגיל הרך. 

ילדים בכל הגילאים זקוקים לשיניים חזקות ובריאות כדי ללעוס היטב את האוכל, לדבר ולחייך חיוך יפה ומבריק המשרה רוגע ורוך לסובבים אותו ולשיניו החדשות של התינוק.

למה מסייעות שיני החלב אצל ילדים ותינוקות?

שיני החלב של הפעוט מסייעות להבטיח לנו ולו שהשיניים הבוגרות יותר יצמחו בצורה הנכונה ולאורך זמן רב ככל האפשר. חשוב ממש בתחילת הדרך להתחיל בטיפול אוראלי טוב ככל האפשר ולתת איזון וחוזק לשיניים, כדי להגן על שיני הילדים במהלך חייהם כבוגרים.

מהו גורם העששת בקרב תינוקות ופעוטות?

ישנו מושג נפוץ המוכר בעיקר להורים בתחילת דרכם והוא נקרא תסמונת "עששת בקבוק התינוק". תסמונת זו מתרחשת ברוב המקרים בשיניים הקדמיות העליונות, אבל יש מקרים שבהם גם שיניים אחרות הסמוכות מושפעות מהתופעה.

גורמים רבים ומגוונים יכולים לגרום לעששת. לא חסר סיבות כאלה אך אחת הסיבות הנפוצות היא סוכר. איך אתם שואלים? אז חשיפה תכופה וממושכת של שיני התינוק למשקאות שמכילים סוכר גורמות לעששת אצל תינוקות ופעוטות. עששת יכולה להתרחש גם כאשר מניחים את התינוק במיטה עם בקבוק, או כאשר הבקבוק משמש כמוצץ לתינוק כמו שעושים לא מעט הורים. 

מהי עששת?

עששת היא סוג של מחלה שיכולה להתחיל בחיידקים, ואלה הם הגורמים העיקריים המביאים לחורים בשיניים. חיידקים לרוב יכולים לעבור מהאם לתינוק דרך הרוק למשל. כאשר האם מכניסה את כפית התינוק  אל תוך פיה, או שמנקה בפה שלה את המוצץ של הילד שזו בעולה שגורמת באופן יותר שכיח לעששת לתינוקות ולילדים קטנים ובכך החיידקים עלולים לעבור ממנה אל התינוק ואת זה כמובן יש למנוע ככל האפשר מתינוקות שגם ככה רגישים לכל דבר שנכנס אל תוך פיהם.