מה ההבדל בין עובש וטחב?

אנשים רבים נוטים להתבלבל בין טחב ועובש ואילו אחרים מאמינים כי מדובר על אותו הדבר בדיוק, למרות שבמציאות אין זה כך. אומנם נכון, קירות שיש בהם טחב הינן קירות שבהמשך יופיע בהם גם עובש, אך כדאי לדעת כי לא מדובר כאן על אותו מיקרואורגניזם, אלא על שני מיקרואורגניזמים שונים לחלוטין. ריח של טחב הינו ריח חזק וקל לזיהוי, ברגע שמתחילים להריח אותו בבית שלכם, אתם חייבים לחפש את מקורו על מנת לאתר את מקור הנזילה. ברגע שהבית מתחיל להריח מטחב, סימן שבקרוב מאוד יתחיל להתפתח גם העובש, אשר נחשב למסוכן לבריאות, במיוחד עבור אוכלוסיות בעלות מערכת חיסון חלשה. חשוב לזכור כי טחב אינו מסוכן לבריאות כמו העובש, וישנם אנשים שאפילו משתמשים בו כדי לייצר אווירה נעימה ונינוחה יותר.

ההבדל בין עובש וטחב – כדאי לדעת וללמוד להבדיל ביניהם

קודם כל, כדאי לדעת כי טחב הינו שם כולל לקבוצה שלמה של צמחים פרימיטיביים שונים השייכים לקבוצת הרב תאיים. צמחים אלו משגשגים בסביבה לחה ומוצלת, כגון יערות, חורשות וקירות של בית בעל אחוזי לחות גבוהים. לכן קירות שיש בהם נזילות, הינם קירות שיצמיחו עם הזמן טחב. עם זאת, כדאי לדעת כי היום ניתן למצוא טרנד חדש בעיצוב הבית, אשר כולל קירות שלמים המכוסים בטחב. הטחב אמור לסנן את האוויר, ליצור אווירה ירוקה ונעימה יותר ואף לספק ריח של יער טבעי. כמובן שיש להבדיל בין טחב שמיועד לעיצוב הבית לבין טחב שמגיע בכוחות עצמו. במקרים כאלו, חשוב לבדוק את מקורו ולטפל בבעיה מהר ככל האפשר. כדאי לזכור כי בניגוד לטחב, העובש מוגדר בתור מיקרואורגניזם שמסוכן לבריאות, הוא עלול לגרום לבעיות נשימה, מחלות ריאה, אלרגיות, בחילות והקאות, קשיי ריכוז וזיכרון ועוד. לכן חשוב להימנע מכך ובמידה ומופיע עובש, לטפל בו מהר ככל האפשר, בכל הקשור לטיפול בעובש וטחב מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומנוסה בתחום.

לסיכום, כדאי לדעת ולהכיר את ההבדל בין עובש וטחב, על מנת להבין מה מזיק לבריאות שלנו. עם זאת, כדאי לזכור כי ברגע שמופיע ריח של טחב בבית, חשוב לזהות את מקורו כדי למנוע את התפתחות העובש.

חברתנו פועלת שנים רבות בטיפול בעובש ובטחב ונותנת שירותים נוספים כמו : איטום נגד נזילות, שיקום מבנים חיצוניים הכוללים עבודה בגובה