מה ההבדל בין פוליאוריאה לפוליאוריתן?

חומרי איטום

בתחום הבנייה יש מגוון חומרים שבאים לידי שימוש. כאשר אחת הנישות המאתגרות והמורכבות ביותר היא האיטום. מדובר על תחום מקצועי ביותר שמצריך הרבה מאוד ידע והבנה בתחום. כמו כן יש בתחום זה מגוון רחב של חומרים שעשויים להציע מענה ולאפשר לבצע את האיטום. אך חשוב לשים לב לכך שכל חומר גלם מיועד למטרה מסוימת, וחומר אחד עשוי להיות מעולה עבור מבנה מסוים, אך גרוע למקרה אחר. זו הסיבה שחשוב מאוד להתאים היטב את המוצר למטרה. אחד החומרים המוכרים הוא פוליאוריאה, קיים חומר בשם דומה שנקרא פוליאוריתן. מה ההבדל בין החומרים הללו?

פוליאוריאה – מהם תכונות החומר?

פוליאוריאה היא פורמולה מיוחדת אשר מציעה מספר יתרונות בולטים. ראשית היא חומר חזק מאוד אשר מגלה עמידות רבה בשחיקה. חוזק קריעה, היא עמידה לכימיקלים ועוד. שנית חשוב לציין כי מדובר על חומר אלסטמורי. וזה אומר החומר מגשר על פני סדקים בגמישות. שני היתרונות הללו הופכים את החומר הזה למומלץ ביותר בהיותו היחיד שמציע מענה להגנה וכן לאיטום. מלבד זאת יש לציין כי ניתן לגוון את החומר ולהתאים אותו למטרה הנדרשת בדיוק נמרץ. תכונה נוספת של החומר היא שהחומר מיושם בהתזה חמה. המשמעות של זה היא שהחומר מתייבש בשניות בודדות. כך שמיד לאחר סיום העבודה ניתן ללכת על המשטח, לשפוך מים ועוד.

פוליאורתן – מהם תכונות החומר?

חומר זה הוא פולימר נפוץ מאוד אשר מורכב משרשרות של יחידות אורגניות שקשורות בקשרים אוריתניים. תרכובת זו משמשת בתחומי ייצור רבים. מוצרים מוקצפים וגמישים בצפיפות נמוכה באים לידי שימוש בתעשיית המזרונים, הריפוד והאריזה. מוצרים מוקצפים וקשיחים שהצפיפות שלהם נמוכה משמשים למטרות של בידוד תרמי. היות ופוליאורתן מוקצף מביא למוליכות תרמית נמוכה מאוד, זה החומר המבודד הטוב ביותר מלבד לוואקום. בחומר זה מבודדים מקררים, דודים, בתי קירור ועוד. מוצרים חצי גמישים משמשים לייצור מוצרים סופגי אנרגיה כמו פגושים ואריזות. חומרים מוקצפים בעלי קרום חיצוני צפוף משמשים לייצור מארזים וכן חלקים מבניים כמו משענות יד בכיסאות משרדיים ועוד.

לעוד מידע הכנסו לחומרי איטום באתר א. משי