מעוניינים לרכוש קרקע? איך תדעו באמת מה השווי שלה?

לא מעט אנשים מעוניינים לרכוש קרקעות לבנייה. קרקעות לבנייה מהוות כיום השקעת נדל"ן פופולארית מאוד שכן, כאשר בוחרים אותן בצורה נכונה הן יכולות להניב רווח נאה למשקיע. מכיוון שכיום מוצעות לא מעט קרקעות להשקעה בישראל, על מנת לרכוש את הקרקע הנכונה, רצוי מאוד לזהות קרקע בעלת פוטנציאל ריווחי וכמובן שחשוב מאוד לבחון האם המחיר המוצע על הקרקע אכן שווה את הקרקע המדוברת.

כיצד מעריכים שווי קרקע?

נכסי מקרקעין אינם דומים זה לזה. לא פעם לא קל לקבל הערכת שווי נכס מתאימה ונכונה עבור נכס. ישנם מקרים שונים שבהם יש צורך לבצע הערכת שווי למקרקעין, כאשר אחד מהמקרים הוא כאשר מעוניינים לרכוש קרקע ולא יודעים מהו באמת שוויה. לרוב בהחלט לא כדאי לשלם את המחיר הנדרש על הקרקע, בטרם בודקים האם הקרקע באמת שווה את המחיר הנדרש עליה. אם יש לכם אפשרות כלכלית לרכוש קרקע לצורך בנייה עצמית או לצורך השקעה, אתם בוודאי מחפשים קרקע שמצד אחד תעמוד בתקציב העומד על הפרק ומצד שני, תהיה שווה את ההשקעה הכלכלית שלכם. אם מצאתם קרקע אשר נראית לכם אטרקטיבית, זה הזמן שלכם להעריך את שווי הקרקע באופן עצמאי או באמצעות בחירה בשמאי מקרקעין מקצועי ומומחה בתחומו, שיעריך עבורכם את הקרקע העומדת על הפרק בצורה הטובה ביותר.

בדיקת שווי קרקע באופן עצמאי או באמצעות שמאי מקרקעין- מה כדאי?

לא מעט אנשים בטוחים שהם יכולים להעריך את שווי הקרקע באופן עצמאי, על ידי גיוס מהמידע מרשת האינטרנט, מחברים או מכרים העוסקים בתחום הנדל"ן באופן חובבני ועוד. אולם, חשוב מאוד לזכור שלא פעם הערכה עצמאית של שווי קרקע לא תהיה קרובה למציאות ולכן, ניתן להפסיד מעסקאות רכישת קרקעות אשר בהם הקרקע לא באמת שווה כמה שחשבתם או כמה שהערכתם אותה. מכיוון שמדובר בעסקה חשובה העומדת על הפרק, הכרוכה בהשקעה כלכלית משמעותית, כדאי מאוד להשקיע גם בבחירת שמאי מקרקעין מנוסה ומקצועי, בעל ידע רחב היקף וותק בתחום.
בקרו באתר של רועי בנאי על מנת לקרוא בהרחבה על ענייני מקרקעין ורכישת קרקעות:
http://www.banai.co.il/