רטיבות בגבס – איך ניתן למנוע את זה

טיח גבס

בכדי למנוע רטיבות בגבס המוצב כקיר אצלנו בבית, אנו זקוקים לכמה תומכים וחומרים אוטמים, שאינם מאפשרים למים לחדור אל תוף הבית דרך הגבס. ישנם מגוון דרכים שבהם ניתן לנקוט בכדי למזער נזקים מסוג זה כגון טיח גבס.

רטיבות בגבס – איך ניתן למנוע את זה |

גבס, המכונה גם "קיר גבס", הוא חומר פופולרי מאוד לשימוש בבניית קירות בתים ומשרדים. חומר זה הינו טוב מאוד בזכות איכויותיו העמידות בפני אש. עם זאת, ידוע כי קיר גבס נפגע בקלות על ידי לחות בהשוואה לחומרי בנייה רבים אחרים.

זה קורה, בין השאר, מכיוון שקירות גבס נקבוביים במיוחד, סופגים ושומרים בקלות על הלחות. אם תכולת הלחות (% MC) של קיר גבס עולה אפילו על 1%, אזי קיר הגבס יכול להיחשב "פגוע לחות" והוא יזדקק לייבוש או להסרתו, תלוי כמובן אם עובש החל לצמוח בו.

אפילו גרינובורד, קיר הגבס ה"עמיד בפני מים", ייפגע כתוצאה מלחות אם הוא יעבור מעבר לכיסוי הנייר הירוק והעמיד במים, שזה אגב מה שמעניק לגרינבורד את שמו. הסיבה לכך היא שרוב ההתנגדות למים של גרינבורד מגיע מכיסוי הנייר דווקא, ולא מקיר הגבס עצמו.

איך נדע את נזק הרטיבות בקיר הגבס? |

בגלל שקיר גבס רגיש לפגיעה מכמויות לחות – אפילו קטנות, חשוב להעריך במדויק את כמות המים הקיימת בקיר גבס – גם כאשר הלחות שבו נמצאת במגמה פחותה.

כדי לעזור לכם למצוא את המכשיר המתאים ביותר לבדיקת לחות וכן לקבל את התוצאות הטובות ביותר מבדיקות לחות בקירות גבס, להלן מספר טיפים לשימוש במדדי לחות בקירות גבס:

  • אם מד לחות הסיכה יש סולם מדידה המתאים לגבס.
  • טווח זיהוי הלחות בהגדרת סולם המדידה לקיר הגבס.
  • אורך הסיכות. רוב קירות הגבס דקים מאוד, ולכן בדרך כלל אין צורך בסיכות ארוכות – אלא אם כן יש צורך לבדוק את הבידוד או חומרי בניין אחרים שמאחורי קיר הגבס בכדי לבדוק על עודף לחות.
  • שימוש במד לחות לקיר גבס הוא אחת הדרכים המהירות ביותר לבדיקת לחות בקיר גבס.

קראו עוד על: חומרי איטום צמנטי