עבודות סנפלינג

עבודות סנפלינג

המושג סנפלינג מוכר לרבים מאתנו מתחום האקשן והאטרקציות.

הסנפלינג משמש לגלישה ואנחנו בהחלט מוצאים אותו באתרי טיולים או בפארקים שונים.

אך בשנים האחרונות נעשה שימוש נרחב באמצעות ציוד הסנפלינג למטרות אחרות. מדובר בעבודות גובה, דוגמת ניקוי חלונות בגובה, אשר דורשות את היכולת לבצע את המשימות הללו בתנאים לא פשוטים בין שמים וארץ.

איך מתבצעות העבודות באמצעות הסנפלינג?

כאשר יש צורך לבצע תיקונים שונים במבנה הגבוה, לבצע עבודות איטום, לעשות הדברה בקומות הגבוהות או אפילו רק לנקות את החלונות הגבוהים, מזמינים את החברות המבצעות את העבודה בצורה כזו בעזרת ציוד הסנפלינג. אלו מביאים איתם את הציוד אל המקום הנדרש, מעלים אותו אל גג המבנה וממקמים אותו באזור הדרוש מעל המקום שם יש לבצע את העבודה.

העובד משתלשל כלפי מטה אל הנקודה הרצויה ושם הוא מבצע את העבודה בגובה.

הכישורים הנדרשים 

לצורך ביצועי עבודות בגובה יש צורך במספר כישורים ספציפיים בייחוד לעבודות מן הסוג הזה. 

מקצועיות ומיומנות בעבודת הנדרשות

לפני הכול העובד צריך לדעת לבצע את המלאכה. אי אפשר לקחת עובד שרק מתרגש מהאפשרות ליהנות מגלישה בסנפלינג וזו הסיבה היחידה שהוא למעשה בוחר לעבוד בעבודת מהסוג הזה.

רק אדם שמסוגל לבצע את העבודה בצורה מקצועית, מדויקת ונכונה, הוא זה שיוכל גם לעשות אותה במסגרת ביצוע העבודות בציוד הסנפלינג. כי אחרי הכול, האתגר גדול שבעתיים כאשר העבודה אמורה להתבצע בתנאים קשים שכאלה.

אומץ לבצע עבודת בגובה

מלבד המיומנות המקצועית הנדרשת, אמור העובד להיות אדם אמיץ שאינו חושש ואינו נרתע משהייה בגובה. הוא לא סובל מפחד גבהים והוא מסוגל לשהות בתנאים כאלה משך שעות ארוכות לצורך ביצוע מושלם של העבודות הנדרשות.

 עבודות בבטחה  

חשוב לדעת כי ביצוע העבודות בסנפלינג חייב להתבצע תוך שירה הדוקה על כל כללי הבטיחות. לא בכל יום ולא בכל עונה אפשר יהיה לעשות את הדבר. מזג האוויר מהווה למעשה גורם מכריע ומשפיע בביצוע העבודות בגובה. כך לדוגמא, אי אפשר לבצע את העבודות בסנפלינג בעונות חמות מידי או לחילופין כאשר מזג האוויר סוער.

עם שמירה על כללי הבטיחות אפשר להצליח בעבודות.