ביטוח נזקי איטום – מה הסיכוי שזה יקרה?

טיח גבס

אומנם מדינת ישראל היא כזו אשר התברכה יותר בימים שטופי שמש מאשר ימים של גשם, אבל בעונה הגשומה יכולים השמיים להמטיר לא מעט גשמי ברכה שממלאים את מקורות המים ומשקים את הצמחייה, אך בד בבד נוצרים שטפונות ונזקי מים למבנים שבהם העבודה של האיטום לא נעשתה כהלכה. 

במקרים מעין אלה זה חשוב להפעיל את הביטוח שנעשה עם פוליסה מבעוד מועד בעת הרכישה, אבל דבר זה יכול להיות לתועלת רק במידה ויש ביטוח עבור הנזקים שנוצרו בשל אותו ליקוי באיטום של המבנה המדובר. מה הסיכוי כי יהיה נזק למבנה כתוצאה מאיטום? דבר זה קורה יותר ממה שישראלים מבינים עד שאר המצב כבר נוצר.

ביטוח דירה נזקי איטום

אומנם כאשר רוכשים דירה לא ממש חושבים על הנזקים שקיימים בה או על אלה אשר יתרחשו עם הזמן כתוצאה מתחזוקה לקויה. רכישה של דירה שנראית בצורה תקינה יכולה להוביל אל מפח נפש לאחר שמגים כי פעול האיטום שם לא הייתה מספיק טובה, וכאן הנזקים שמתרחשים עם הזמן יכולים להוביל אל מצבים של רטיבות, טחב ועובש שמהווים סוג של סימן כי יש לבצע תיקון תשתית עבור הקירות, התקרה ו/או הרצפה. מכיוון שמדובר בהשקעה כספית כה גבוהה, זה רק נדבך שמצטרף אל הרכישה, מבחינת התוספת של ביטוח דירה שבו יש את כל ההרחבות עבור מקרים שאכן מתרחשים במקום שבו מתגלה בעיית איטום קלה או קשה.

למידע על ביטוח תכולה לבית לחצו כאן!

מרחיבים את הפוליסה

כאשר רוכשים ביטוח עבור הדירה זה חשוב להבין כי נזקי צנרת אכן יכולים להתרחש ועד כמה הנזקים הללו יכולים לגרום להרס גדול עבור הדירה בשעה שזה כבר קורה. ביטוח דירה כולל ביטוח מבנה יכול  להשאיר את הביטוח בצורה חלקית בלבד, וכאן זה בהחלט לא כדאי לגלות זאת בשעה הכי גרועה שהנזק כבר קרה. יש לוודא כי התווספה ההרחבה עבור נזקי איטום, זאת על מנת להיות בטוחים מפני כל מה שנילווה לכזה סוג של בעיה. ביטוח נזקי איטום יכולים להתווסף אל ביטוח נזקי צנרת, שם יש לוודא את קיום הסעיף החשוב הזה גם.