דגשים לעיצוב חנויות מוצלח

דגשים לעיצוב חנויות מוצלח

עיצוב חנויות מוצלח יכול להשפיע המון על תקופת החנות. אם בעבר לא הושם דגש משמעותי בעיצוב חנויות ובתי עסק, הרי שהיום כבר לא ניתן להסתדר ללא עיצוב מקצועי שמוסיף עניין ואווירה ייחודית למקום. כמובן שלכל חנות יתאים עיצוב שונה, בהתאם לסוג החנות ולמסר שהיא אמורה להעביר.

למשל, חנויות אלקטרוניקה ומחשבים מעוניינים לרוב להעביר מסר נקי ואסתטי יותר, דבר שמתבטא בעיצוב מודרני שאינו משלב צבעים ססגוניים מידי, אלא דוגל יותר בקווים ישרים ונקיים. לעומת זאת, חנות קומיקס למשל, אמורה להעביר אווירה של מסתורין, עניין ועולם שבו הכול אפשרי.

לכן העיצוב של החנות חייב להיות מקורי יותר, צבעוני יותר ומודגש יותר. החוכמה היא פשוט להתאים את העיצוב למסר של החנות ולסוג הלקוחות שנוטים לפקוד אותה. אורי ביטון הוא מעצב חנויות מנוסה שיישמח לייעץ וללוות אתכם בתהליך.

דגשים לעיצוב חנויות מוצלח – נקודות חשובות שמומלץ ליישם בשטח

כאמור, מאחורי כל חנות עומד סיפור מסוים ומסר שיווקי מאוד ברור, לכן חשוב לשלב את העיצוב של המקום עם המסר הזה. במידה ומדובר על חנות שמוכרת מוצרי יוקרה, העיצוב חייב להיות קלאסי ויוקרתי. אך אם מדובר על חנות של הכול בשקל, אין שום סיבה להשקיע במנורות יקרות או חיפוי יוקרתי לקירות.

נקודה חשובה נוספת היא הצורך להדגיש את הסחורה שנמכרת בחנות. יש צורך בשלטים בולטים וברורים, המספקים מידע ענייני לגבי מוצרי החנות השונים. בצורה כזאת, ניתן לספק ללקוח מידע ברור לגבי הסחורה שקיימת בחנות ולאפשר לו הצצה חטופה פנימה. חלון הראווה חייב להציג את ה"סיפור" של החנות, הוא חייב להיות תואם למסר השיווקי ולסוג הסחורה שנמכרת במקום.

מומלץ לאפשר ללקוח את האפשרות להיכנס לחנות ולהתרשם מהמלאי שלה בצורה נינוחה, מבלי שהוא יצטרך למצוא את דרכו בין עשרות מדפים גדושים במוצרים. לכן הכניסה לחנות לא אמורה להיות צפופה ועמוסה, אלא לאפשר הצצה טובה לפנים החנות.

לסיכום, ניתן למצוא לא מעט דגשים לעיצוב חנויות מוצלח, אך הרעיון הכללי הינו ברור. יש צורך להחליט על ה"סיפור" של החנות וללכת איתו עד הסוף. הדבר אמור לבוא לידי ביטוי בעיצוב הכללי של המקום, בחלון הראווה, בסדר הצגת הסחורה בחנות, בהשקעה בתאורה שמדגישה נקודות מפתח ועוד.