איך לבחור מפיץ ריח

מפיץ ריח אוטומטי

שמתם לב מה הדבר הראשון שאנשים עושים כשהם נכנסים למקום כלשהו? לקבלת שירות בדואר או בחנות, למסעדה או לבית של חברים? –הבעת פניהם הופכת למוארת ולרוב היא תכלול אמירה בנוסח: "מממ איזה ריח יש פה" או "וואוו מה זה הריח הזה" וגם "סוף סוף מקום שנעים לשהות בו". תוך חיפוש אחר מפיץ ריח אוטומטי, צמח, או בושם שאחראים לריח.

במקרים הפחות נעימים אנשים ימלמלו כמעט את אותם המשפטים והבעת פניהם תראה חמוצה וזעופה. 

השינויים הקיצוניים האלו בין התגובות נובעים מהזכרון שיש לנו על ריחות. הרבה בעלי חיים מדדים את דרכם באמצעות הריח. ריחות הם הדבר הראשון שאנחנו מבחינים בו ומשפיע באופן לא מודע על החוויה שלנו. בין אם הגענו הביתה והרחנו את העוגה בתנור ובין אם הגענו הביתה והרחנו את ההפתעה שהכין התינוק בטיטול – ריח לא עובר לידינו, הוא עובר דרכנו ואנו מגיבים לו. 

 

אם יש משהו שניתן למצוא בכל בית, משרד ורכב זהו מפיץ ריח. השוק מוצף במכשירים ומפיצי ריח שונים, בצורות שונות ובטכנולוגיות שונות ואנשים קונים. 

לפי מה אנשים בוחרים איזה מפיץ ריח לקנות?

  1. ריח – ככל שמדובר בבחירת סוג הריח הרי שהטעם האישי מדבר וכולנו נעדיף לרכוש מוצר 

שאנחנו אוהבים את ריחו. יתרה מכך, אם במדף יעמוד מוצר בעל הריח המועדף עלינו 

אך של חברה אחרת או בטכנולוגיה אחרת שאיננו מכירים, אנחנו עדיין נעדיף אותו על פני 

מוצר בטכנולוגיה מוכרת שריחו לא אהוב עלינו.   

  1. איכות – לכמה זמן מחזיק המוצר ומהו קצב ההתנדפות שלו. 
  2. טכנולוגיה – נעדיף מוצר שמפיץ את הריח באופן אוטומטי בזמנים מדודים על פני מוצר נייח 

שמתכלה ולא מרענן את המרחב.